Chłodnica automatycznej skrzyni biegów chłodzi i odprowadza ciepło generowane w przekładni. Nieodpowiednie chłodzenie skraca żywotność automatycznej skrzyni biegów i jest powodem licznych awarii.
Chłodnica automatycznej skrzyni biegów jest niezbędna szczególnie wtedy, gdy istnieje ryzyko przegrzania oleju przekładniowego. Ma to miejsce np. podczas podróży z przyczepką, z kempingiem czy lawetą. Podobne zagrożenie może stworzyć jazda pod ostrą górkę i w każdej sytuacji, gdy silnik narażony jest na cięższą pracę.
Czasami chłodnica automatycznej skrzyni biegów montowana jest w pojazdach profilaktycznie dla dodatkowej ochrony skrzyni biegów. Nawet szybka jazda przez dłuższy czas może w niektórych markach samochodów spowodować przegrzanie oleju w skrzyni biegów.
W nowszych autach dodatkowa chłodnica do automatycznej skrzyni biegów znajduje się w komorze jednostki napędowej lub na jej bloku. Jest oddzielnym, samodzielnym mechanizmem. Jej praca ma duże znaczenie dla automatycznej skrzyni biegów. Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów obniża temperaturę mocno rozgrzanego oleju przekładniowego, który odpowiada za smarowanie podzespołów skrzyni biegów.
Kontrolowanie temperatury oleju w autach z ABS to klucz do sprawnej bezpiecznej pracy pojazdu. 9 na 10 awarii wynika z przegrzanego oleju, dlatego chłodnica automatycznej skrzyni biegów w wielu przypadkach jest niezbędna.
precyzyjnie do swojego auta po typie silnika lub numerze VIN
Zwróć nieużywany towar i otrzymaj zwrot pieniędzy
Sklep z certyfikatem SSL
od zamówień powyżej 390 zł